10. Kroniki Wardstone - "Zemsta Czarownicy"






Tytuł: Zemsta Czarownicy org. The Spook's Apprentice
Autor: Joseph Delaney
Wydawnictwo: Jaguar
Rok wydania: 2007

Liczba stron: 299


              Siódmy syn siódmego syna- Tomas Ward zostaje oddany na termin do Stracharza. Praca ta nie należy do tych lekkich i bezpiecznych. Wręcz przeciwnie. Jest niewiarygodnie niebezpieczna i wyczerpująca. Tom musi opanować umiejętności, które wielu innych zabiły. Musi nauczyć się okiełznać, uwięzić i pacyfikować istoty z mroku krążące po Hrabstwie. Jednak nic nie ułatwia mu tego. Mistrz- John Gregory jest bardzo surowym nauczycielem, z każdym dniem praca zaczyna mu coraz bardziej ciążyć...Ale dopiero w momencie kiedy uwalnia pod namową tajemniczej dziewczyny najniebezpieczniejszą i najbardziej mściwą  wiedźmę w Hrabstwie- Mateczkę Malkin cała "zabawa" dopiero się zaczyna..

                Mimo, iż książkę tę przeczytałam kilka dobrych lat temu, w podstawówce, stanowczo stwierdziłam, że nie może jej tu zabraknąć. Między innymi dlatego, że nie licząc Harrego Pottera to właśnie ona wciągnęła mnie w świat fantastyki. W świat książki. Gdyby nie ona mogłabym teraz nie czytać..:( Ale stało się jak stało, czyli bardzo dobrze :D W dalszym ciągu towarzyszy mi wiele wspaniałych emocji związanych z tą książką. Pamiętam , że kiedy ją czytałam na początku byłam dość nie pewna, czy wgl. dobrze to rąbię. Książka jest (bo w dalszym ciągu istniej)  tak wspaniała,  że myślałam , że czytam ją w zły sposób. Za szybko. Dzień i książki nie było. Byłam bardzo zadowolona i szczęśliwa jak skończyłam ją czytać. To jest cud na ziemi. Teraz kiedy wspominam tę książkę dostrzegam w niej zupełnie inne wartości niż wcześniej. Mimo, że książka jest napisana dość prostym językiem, nie czyni jej to gorszą. Opisy postaci, miejsc, wydarzeń  przede wszystkim niesamowicie wymyślnych istot mroku. Pierwsza część Kroniki Wardstone bardzo rozwija wyobraźnie, przez ukazanie świata oczami nastoletniego chłopca, który mimo swojego wieku musi wejść w pełni dorosłe życie, pełne niebezpieczeństw z dala od rodziny i przyjaciół, których przez swoją profesję już nigdy nie znajdzie. W książce jest ukazana silna struktura hierarchii czy to w rodzinie, czy to w całym życiu. Już na zawsze "Zemsta Czarownicy" pozostanie w moim sercu jako pełen emocji i ciepłych wspomnień zapalnik to czytania książek. To od niej zaczęła się moja prawdziwa przygoda z książkami. Serdecznie ją wszystkim polecam. Na pewno przygody Toma zagoszczą na stałe w waszym sercu tak jak i w moi.

                Ale pamiętajcie..."Strach szkolił wielu, lecz nie wszyscy zdali ten test" 

0 komentarze: