Tak jak obiecałam o to  https://www.youtube.com/watch?v=3cLUMMgWJ54 do zachwalanej przeze mnie prelekcji .   Hmm..niczego nowego chyba...

4. "Małe trolle i wielkie bum, czyli Muminki jako opowieść postapokaliptyczna..."- pyrkonowy ciąg dalszy.



Tak jak obiecałam o to https://www.youtube.com/watch?v=3cLUMMgWJ54 do zachwalanej przeze mnie prelekcji .  Hmm..niczego nowego chyba nie mogę o niej powiedzieć . Przedstawia ona bajkę naszego dzieciństwa jako powieść  postapokaliptyczną. Nowe postrzeganie starej powieści zupełnie zmienia jej sens. Muminki uciekające przed zimą atomową! Kto by pomyślał.




Na prelekcje przyciągnął mnie oczywiście dość nietypowy tytuł. Znając pyrkonowe kolejki w odpowiedniej sali czekałam 45min wcześniej. Było naprawdę warto! Sala zapełniła się w 2min az po brzegi. Cały tłum ludzi czekał przed salą i nie chciał dać zamknąć drzwi! Wszyscy pragnęli atomowych muminków . Prelekcja już od pierwszych słów swojego początku skupiła uwagę wszystkich ludzi. Miał też na to wpływ chwytliwy głos prelegenta. Po krótkim czasie nastąpiła dość zabawna sytuacja. Nasz pan mówca wspomina o bohaterach książki i w tym czasie do sali wbiega Włóczykij :D Cóż za interesujący zbieg okoliczności. Kilka słów o autorce i na sali znwou o muminkach. Tak naprawdę nic nie przypominało tam klasycznych  Muminków. Inna sytuacja , inne charaktery bohaterów, zupełnie inne przyczyny wydarzeń. Wdech i wydech. Można było usłyszeć oddechy pragnących więcej, zniecierpliwionych i zaskoczonych konwentowiczów. Każde kolejne zadnia było coraz bardziej nieprawdopodobne i zaskakujące. Nawet przy końcówce nie było kryzysu twórczego i temat cały czas dobrze funkcjonował. I kiedy nadszedł nieunikniony koniec na twarzach wszystkich można było dostrzec ogromne zmieszanie oraz "KTO ZNISZCZYŁ MOJE DZIECIŃSTWO. MUMINKI JUŻ NIGDY NIE BĘDĄ DLA ODWAŻNYCH" Oczywiście całość bardzo mi sie podobała mimo tego, że mój pogląd na temat Muminków został zniszczony :(


UWAGA!!!!!!! Jeśli chcesz aby Muminki zostały takie jak kiedyś , nie oglądaj tego.



0 komentarze: